20 października 2020

Brak prawidłowej postawy, przyczynia się do bólów kręgosłupa,
co może w przyszłości przerodzić się w poważne schorzenia. Z okazji obchodzonego 16 października Światowego Dnia Kręgosłupa, pomyślmy więc o swoim zdrowiu i wprowadźmy w życie kilka nawyków, dzięki którym poczujemy się lepiej
.

  • Spacerujmy codziennie co najmniej 25 minut.

Regularne spacery są szczególnie zalecane osobom, które spędzają większą część dnia siedząc przy biurku.

  • Odkładajmy telefon – dajmy odpocząć oczom i kręgosłupowi.

Długotrwałe wpatrywanie się w mały ekran telefonu bądź tabletu
z głową pochyloną w dół, jest nie tylko męczące dla oczu, ale także prowadzi do zmian zwyrodnieniowych w obrębie kręgosłupa.

  • Wspierajmy kręgosłup wybierając odpowiednie poduszki.

Warto wykorzystać czas, który poświęcamy na sen, na odciążenie naszego kręgosłupa. Poduszka ortopedyczna, zalecana jest w profilaktyce zespołów bólowych i przeciążeniowych szyi, w łagodzeniu stanów wzmożonego napięcia mięśni karku oraz zapewnia prawidłowe podparcie szyi i ramion. Innym rozwiązaniem jest poduszka profilowana, która zapewnia nie tylko idealne podparcie podczas snu, ale także prawidłowe rozłożenie siły nacisku ciała.

  • Dbajmy o kręgosłup stosując dietą bogatą w wapń i witaminę D.

Mleko i jego przetwory, ser żółty, ale także jarmuż, soja, tofu, mak, suszone figi, szprotki i sardynki (z ośćmi) to produkty bardzo bogate w wapń, który jest podstawowym budulcem kości i zębów. Niezbędnym warunkiem dobrego przyswajania wapnia jest także witamina D, której suplementacja jest wskazana w okresie jesienno-zimowym w naszej strefie klimatycznej.

  • Unikajmy stresów i korzystajmy z technik relaksacyjnych.

Długotrwały stres i będące jego wynikiem napięcia mięśni w obrębie szyi
i karku, jest bezpośrednią przyczyną bólów kręgosłupa. Pomocne tu może okazać się nie tylko unikanie sytuacji stresowych, co nie zawsze jest możliwe, ale także szukanie własnego sposobu na skuteczny relaks i proste metody relaksacyjne, takie jak głębokie oddechy czy techniki rozluźnienia mięśni.

Pin It on Pinterest

Share This